My first experience - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu My first experience - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

My first experience

Blijf op de hoogte en volg Viona

19 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Van te voren was ik heel benieuwd hoe de eerste dagen me zouden bevallen. Waar kom je terecht en hoe ontmoet je nieuwe mensen? Vanaf het moment dat ik m'n roomies ontmoette in m'n hostel, waren die spanningen gelijk als sneeuw voor de zon verdwenen. Er heerst hier zo'n relaxte sfeer. Zowel de Backpackers als de locals zijn zo vriendelijk en behulpzaam.

Vooral de eerste dag kon ik dit heel goed merken. Door m'n jetlag was ik om vijf uur 's ochtends al wakker. Ik was echter zo benieuwd naar alles, dat ik besloot lekker vroeg op onderzoek uit te gaan. Tijdens een rondleiding ontmoette ik een heel aardig koppel, van rond de 70. Na een kort gesprek vroegen ze of het me leuk leek om mee te rijden naar 'Kuranda', een oud dorp middenin het regenwoud. Zo'n aanbod sloeg ik natuurlijk niet af, dus binnen een paar minuten zat ik bij hen in de auto. Na het dorp te hebben bewondert, lieten Bob en zijn vrouw me ook nog allerlei andere dingen zien. Zo zijn we naar een waterval geweest en hebben we een afgelegen strand bezocht. Met andere woorden, ik ben de hele dag op sleeptouw genomen door een opa en oma. M'n eerste dag kon niet beter beginnen!

Die dag had ik me echter zo uitgesloofd, dat ik de volgende dag geen stap meer kon verzetten. Met veel spierpijn en blaren op m'n voeten heb ik lekker in m'n hostel doorgebracht.

Zaterdag leerde ik was mensen kennen en mocht ik de volgende dag met hen mee richting het Noorden. We huurden een auto en gingen op onderzoek uit in Cape Tribulation, een baai middenin het regenwoud. Het strand was er prachtig, we hebben gezwommen in een riviertje waar allemaal kleine visjes in zwommen en we hebben een wandeling gemaakt dwars door het regenwoud. Ondanks dat ik af en toe best wel bang was voor al die enge dieren, zoals slangen en krokodillen, was het er geweldig!

Na zondag lekker aan het zwembad te hebben gelegen met uitzicht over de zee, ging ik maandag dan eindelijk waarvoor ik zo graag in Cairns wilde beginnen; The Great Barrier Reef! Ik had al wel hoge verwachtingen, maar die werden zelfs overtroffen. Wat bijzonder om dit in het echt mee te maken! Het koraal was geweldig en overal zwommen bijzondere vissen zodat je eigenlijk niet wist waar je moest kijken. Na nog geen vijf minuten in het water was ik gelijk 'the lucky one'. Er zwom een enorme schildpad onder me door. Voor zo'n tien minuten kon ik hem volgen. Het leek net alsof ik in de film Finding Nemo was beland.

Na de boottocht kwam helaas een einde aan m'n verblijf in Cairns. Ik slenterde nog even door de stad, toen ik voor het eerst een Nederlander tegenkwam. Zo belandde ik voor de laatste keer in een cafeetje in Cairns, waar ik eindelijk weer even Nederlands kon praten. 'S nachts liep ik naar de bus om naar m'n volgende bestemming af te reizen; Townsville en Magnetic Islands.

  • 19 Oktober 2016 - 07:51

    Jolanda Van Herwaarden :

    Lieve Viona
    Je avontuurlijke reis
    had niet beter kunnen beginnen.
    En wat een schitterende foto's
    Liefs van tante Jolanda .

  • 19 Oktober 2016 - 12:48

    Christine:

    Lieve Viona,
    Wat ik van te voren al vermoedde is nu bevestigd; Wat had ik graag meegewild!
    Zo'n geweldige onderneming, ik zou het ook graag meemaken allemaal.
    En daarbij ga ik je na de eerste week nu al missen...............
    Maar let niet op mij, geniet van alles wat je nog te wachten staat en hou ons vooral op de hoogte met die spectaculaire foto's
    Hele dikke knuffel xxx mama

  • 19 Oktober 2016 - 13:40

    Nettie:

    Geweldig vioon.laat de aankomende weken ook masr zo mooi en relax zijn

  • 19 Oktober 2016 - 14:43

    Annemieke:

    Hoi Viona, Wat een leuk verslag. Het is dus echt de moeite waard om daar een keer heen te gaan. Geniet er van.

  • 19 Oktober 2016 - 17:20

    Ineke:

    Hoi Viona, wat een top verhaal. Nu snap je zeker wel waarom wij zo graag gaan duiken. Wij zijn ooit ook begonnen in Cairns en hebben daar onze eerste padi gehaald. En dit is pas je eerste week. Nog heel veel plezier! Dikke kus.

  • 19 Oktober 2016 - 17:21

    Jeannet:

    Goed begin Viona!
    Mooi foto's

  • 19 Oktober 2016 - 17:55

    Leo:

    Hoi Viona
    Wat is dit leuk om te lezen , en geweldig dat je het zo naar je zin heb .
    Ik kijk al weer uit naar je nieuwe verslag .
    Wat een leuke foto,s
    Heel heel plezier dikke kus van Papa

  • 20 Oktober 2016 - 22:16

    Opie En Ompie:

    Schatje ,Je heb in de eerste week al veel gezien en beleefd, fijn dat je dat allemaal mag meemaken op jouw leeftijd voor ons was op die leeftijd al een hele gebeurtenis een reisje naar de Ardennen, En van Australie dat was aan de andere kant van de wereld. Maar de tijden zijn veranderd nu kan dat allemaal, en met de telefoon en email heb je gewoon contact op zo,n afstand. We volgen het verslag van de reis ,en kijken al uit naar je volgende reisverslag. Kusjes van Oma en een knuffel van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 10634

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: