Another adventure - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu Another adventure - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

Another adventure

Blijf op de hoogte en volg Viona

03 November 2016 | Australië, Hervey Bay

Na 's ochtends vroeg aangekomen te zijn in Agnes water, besloot ik 's middags op onderzoek uit te gaan op de fiets. Een fiets huren gaat hier echter wat anders dan in Nederland. Er word je een simpele oude fiets zonder versnellingen (hoe kan dat hier?) meegegeven. Als je vraagt of het zadel wat hoger gezet kan worden wordt je boos aangekeken en vervolgens duurt het een half uur voordat het goede gereedschap is gevonden om de klus te klaren. Eindelijk op m'n fiets kwam het Nederlandse meisje weer in me naar boven en voelde ik me helemaal happy. Ik fietste richting het dorpje 1770 en daar waande ik me in de geschiedenis van captain Cook. Helaas verlopen mijn dagen niet zonder snuggere acties. Toen ik een foto wilde maken van een strand, miste ik de laatste traptrede. Daar lag ik dan, met m'n gezicht in het zand en alle twee m'n benen open. Gelukkig kwam er al snel een Australische man naar me toe met een enorme EHBO doos en werd ik gelijk verzorgd. Zo kon ik al snel weer verder op ontdekkingstocht.

De volgende ochtend brak het moment van de waarheid aan. Ik stond op het punt de beroemdste Australische sport te beoefenen. Na een enorm verband om m'n been te hebben gewikkeld om het bloed te stollen voor de haaien, begon mijn avontuur. Ik bleek een natuurtalentje! Na twee pogingen stond ik al recht op m'n bord. Het was geweldig om te doen. Zeker als je zag dat de mannen er weinig van bakte en de meesten werden uitgelachen door de instructeurs.
Na een sportieve en uitputtende ochtend, ging ik 's middags Kangaroos voeren in een opvangcentrum. Hier worden Kangaroos heengebracht na een auto-ongeluk, waar ze worden verzorgd. Er is echter geen omheining, waardoor ze vrij zijn terug het wild in te gaan.

De volgende morgen kwam het einde van m'n verblijf alweer in zicht en stapte ik op de bus richting Hervey Bay. Na een lui dagje aan het strand, ging ik samen met Mai en Nynke (een Duits en Nederlands meisje die ik in Airlie Beach heb leren kennen) op tour naar Fraser Islands. Met een groep van vier auto's en een onverstaanbare Australische tour guide gingen we richting de Ferry. Fraser Island is een zandeiland zonder verharde wegen. Het strand is letterlijk de snelweg, waar je hard overheen kan scheuren. Twee dagen lang sliepen we in een tent vlak aan het strand. Ondanks dat je 's nachts uit moest kijken voor gevaarlijke dingo's wanneer je naar de wc wilde lopen, was het er geweldig. De autoritten over het strand waren super gaaf en de vele meren die we bezochten waren schitterend. Al met al een geweldige ervaring!

De volgende ochtend maakten we ons alweer klaar voor de volgende busrit richting het onbekende Tin can bay.

  • 03 November 2016 - 13:12

    Sara:

    Wat ziet het er geweldig uit!!! Lieve groet uit Everdingen waar de baby nog lekker in mijn buik rond hangt. Liefs Sara, Frank en Bibi

  • 04 November 2016 - 22:57

    G.Zijderveld:

    Dag schatteke ,Wat heb je weer veel meegemaakt en gezien. wat vind ik dit fijn dat je dit mag meemaken ,was voor je ouders niet haal baar ,en voor mij al helemaal niet ,geen tijd moest werken .Nu genieten wij met je mee .Het was heel leuk met je te kletsen via internet en waren we weer helemaal op de hoogte van je belevenissen Heel veel liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 10636

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: