In love - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu In love - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

In love

Blijf op de hoogte en volg Viona

21 November 2016 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Hoe prachtig Australië was, hoe adembenemend Nieuw Zeeland is. Nog nooit heb ik zo'n sprookjesachtig gevoel meegemaakt (oké, niet dat ik veel reiservaring heb, maar even voor het idee). Na zondag te zijn aangekomen in Auckland en de aardbeving te hebben overleefd, ging ik maandag richting Pahia, ofwel Bay of Islands. De eerste dagen regende het flink en realiseerde ik me dat het helaas tijd werd om een winddichte regenjas aan te schaffen. Vanaf woensdag werd het weer gelukkig een stuk beter en kon ik m'n meisjesdroom helemaal waarmaken. Tijdens een geweldige boottocht kreeg ik de kans om met dolfijnen te zwemmen. Het was geweldig! Elke keer denk ik dat ik m'n hoogtepunt van m'n reis heb gehad, maar dan beleef ik weer een ander geweldig moment!

Donderdagochtend ging ik terug naar Auckland om daar een extra dagje door te brengen. Helaas tref je het niet altijd met het last minute boeken van je hostel, dus van vrijdag tot zaterdag had ik helaas geen dak boven m'n hoofd kunnen regelen. Even raakte ik in paniek, maar gelukkig krijg ik de skills van een echte backpacker aardig onder de knie. M'n avontuur op couchsurfing begon. Dit is een site waar mensen gratis een slaapplek in hun woning aanbieden om reizigers van over de hele wereld te leren kennen. Daar kreeg ik al snel een slaapplaats aangeboden. Dat probleem was dus gelukkig snel opgelost en ik was weer een hele ervaring rijker.

Zaterdag vervolgde ik m'n reis naar Hot Water Beach. Zoals de naam al zegt, komt er warm water vanuit de grond wat kan oplopen tot 60 graden. 's Avonds waren er veel, heel veel mensen die wel een warm bad konden gebruiken, waardoor ik besloot om de volgende morgen terug te komen en van de zonsopgang te genieten. Dat was een geweldige ervaring. Niks lekkerders dan 's ochtends vroeg in de kou een gat te graven, om vervolgens in een heerlijk warm bad te genieten van de zonsopgang. Die ochtend ging de rest van de bus naar de volgende bestemming terwijl ik een nachtje extra bleef en wachtte op de volgende bus. De receptioniste was erg bezorgd over me, omdat ik dan een hele dag alleen zou zijn. Was ik voor mijn reis ook een beetje bang voor het alleen zijn, kon ik me nu niks beters voorstellen. Ondanks alle gezelligheid, is het ook best wel eens lekker om een dagje alleen door te brengen. Die middag lifte ik (alleen dus, haha) naar de Cathedral Cave. Een bijzonder strand om heerlijk een paar uurtjes te genieten van de zon.

Toen zat de eerste week van m'n reis in Nieuw Zeeland er al weer op. Voor m'n gevoel lijkt het echter of ik er al weken ben. Het is zo bijzonder hoe zo'n klein land vergeleken met Australië, zoveel verschillende landschappen heeft. Ik ben nu al verliefd. Laat de volgende weken maar komen!

  • 23 November 2016 - 21:55

    Ineke:

    Wat een spannende verhalen weer Viona. Aardbevingen, volle hostels, jas kwijt. Maar jij komt altijd weer op je op je pootjes terecht. En dolfijnen ontmoeten is altijd weer een fantastische ervaring. Fijn dat je ons zo mee laat genieten. Dikke zoen uit het koude Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10622

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: