Typical Dutch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu Typical Dutch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

Typical Dutch

Blijf op de hoogte en volg Viona

23 December 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag kwam ik aan in het leukste stadje van Nieuw Zeeland, namelijk Queenstown. Helemaal in de ban van de film brideflight, die hier voornamelijk is opgenomen liep ik door de straten. Frappant genoeg blijkt hier niemand de film te kennen. Dat mocht m'n pret echter niet drukken, want dan zorgde ik er wel voor dat de kiwi's de film zouden gaan kennen. Vol trots liet ik dan ook elke keer de trailer zien en genoot ik weer even van de blikken van Waldemar, haha.

De volgende dag had ik afgesproken met Rianne, die ik in Wanaka had ontmoet. M'n nieuwe reisgenootje is een typische Hollander. 'Gratis' komt veelvuldig in haar vocabulaire voor.
Zij was dan ook niet met de dure kiwibus, maar ze was 'gratis' naar Queenstown gelift. Deze jongen wilde ons de volgende dag ook wel even een 'gratis' rondleiding geven. Daar zeiden wij als typische Hollanders natuurlijk geen nee tegen. Een rondleiding met de auto kwam ons toevallig ook mooi uit, want ik voelde nog steeds al m'n spieren in m'n benen van de klim twee dagen daarvoor.

Na een relaxt dagje, stapten we zaterdag vroeg de bus in voor een dagtrip naar Milford Sound. Milford Sound is een fjord en is erg bijzonder door de hoge en steile rotsen rondom de fjord. De busreis ernaar toe was echter al fascinerend. We genoten enorm van de uitzichten. Wel viel ons op dat we in de bus nog helemaal geen kerstliedjes hadden gehoord, terwijl kerst nu toch wel echt om de hoek kwam kijken. Daar moest verandering in komen! Ondanks dat de buschauffeur het een leuk initiatief vond, werd het door de rest van de bus minder gewaardeerd. Of zal het te maken hebben omdat wij uit volle borst mee gingen zingen? Haha, wie weet. Na de lange busreis maakte we een prachtige boottocht door Milford Sound.

De omgeving van Queenstown staat bekend om haar goede wijn, waardoor we zondag probeerden te liften naar een wijnveld. We werden al snel opgepikt door een enorme groep jongens, die ons wel even af wilde zetten. Na een rondleiding in de wijnkelder wilde we ook nog wat wijn proeven. Een beetje gelachen naar de manager, en ja hoor, daar kregen we hele speciale wijnen aangeboden die eigenlijk niet op de kaart stonden. Nog even een knipoog en een gezellig praatje en we konden zo zonder betalen de deur uit. Dat is nog eens een leuke wijnproeverij, zo 'gratis' en voor niks haha. Door al onze charmes hadden we echter wel een klein probleempje. Het kwam er op neer dat we die avond met vier verschillende jongens hadden afgesproken.. Hoe los je dat dan weer op? Dan nodig je ze allemaal op 1 plek uit in de kroeg en doe je net of je ze allemaal toevallig tegenkomt. Wonder boven wonder bleek dat ook nog eens goed uit te pakken.

Het was een gezellige avond en dat bleek ik de volgende morgen ook te voelen. Een jongens uit m'n kamer viel het ook op en kwam naast me op bed zitten en vroeg hoe het met me ging. Ik mompelde wat terug en op dat moment kwam ie ineens met z'n hoofd op me liggen en vervolgens duikelde die zo over me heen en lag er ineens een kiwi naast me in bed. Hoe krijg ik dat nou weer voor elkaar? Verbaasd liet ik hem weten dat dat niet helemaal de bedoeling is. Gelukkig kreeg ik hem snel weer m'n bed uit. Die kiwi's denken het allemaal wel heel makkelijk voor elkaar te krijgen, haha. Na een goed ontbijt ging ik met Rianne met de skilift de berg van Queenstown op en genoten we van het geweldige uitzicht. Daarna gingen we op een soort rodelbaan met een klein karretje naar beneden. Niet gratis, maar wel dikke pret met z'n twee!

Dinsdag vertrok ik met de bus naar m'n een na laatste stop, lake Tekapo. Het was een glamping wat me helemaal gelukkig maakte. Met prachtig weer kookten we buiten en bewonderen we 's avonds op het strand de sterren. De volgende ochtend maakten we een uitgebreid ontbijt, deels van voedsel uit de 'free food shelf' en genoten we van het campingleven. M'n bikini ging aan, de voetjes gingen omhoog en zo bracht ik heerlijk m'n dagje door relaxt voor de tent!

Donderdag stapte ik voor de laatste keer in de bus richting Christchurch waar ik de volgende dag vandaan naar Sydney zou vliegen. Nog even wat rondgelopen en winkeltjes bekeken en toen kwam het einde al weer in zicht. Nieuw Zeeland zit er nu officieel op. Australië was geweldig, maar Nieuw Zeeland was niet te omschrijven mooi. De afgelopen weken was alsof ik in een droom leefde. Bye bye New Zealand, I'm gonna miss you.

  • 23 December 2016 - 10:40

    Christine:

    Ik kom niet meer bij........ wat een doldwaze avonturen maak jij mee, of nou ja, je weet ze in ieder geval dolkomisch op te schrijven.
    Brideflyght....... de allermooiste film die ik ooit gezien heb met de prachtige titelsong van Ilse de Lange, Miracle, om tranen van in je ogen te krijgen.
    Maar ja, gewoon nederlandse film, dus dat ze hem daar niet kennen snap ik wel hahaha.
    Ik zie het al voor me hoe jij druk doende al die kiwi's wil overtuigen dat die film heel mooi is, echt geweldig dat je dat dan doet. Jij bent natuurlijk in de ban van Waldemar, maar heb je ook nog gevraagd of ze Rutger Hauer kennen ? Die is internationaler haha.

    Nou lieverd, tot gauw!

  • 23 December 2016 - 14:29

    Ineke :

    Blijkbaar heb je Jolanda's schrijftalent geërfd. Ik lig dubbel. Wat een mooie avonturen weer. En wat een prachtige foto's. Nog 3 weekjes en dan zien we je weer. Kerst in Sydney. Veel plezier daar

  • 23 December 2016 - 17:00

    Elleen Kragten:

    Lieve Viona, wat een geweldige verhalen. We wensen je geweldige feestdagen toe, lieve groet van ons allemaal.

  • 24 December 2016 - 12:23

    Annemieke Ververs:

    Wat weer een leuk verhaal over je belevenissen. Je kan het goed vertellen op papier. Fijne feestdagen en een leuk oud en nieuw. En natuurlijk nog volop genieten daar. Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 10631

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: