Next stop - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu Next stop - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

Next stop

Blijf op de hoogte en volg Viona

25 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Na een zes uur lange busreis kwam ik aan op m'n volgende bestemming; Townsville. Daar stond ik dan om half zes 's morgens, geen idee waar ik heen moest. Gelukkig vond ik snel een hostel om een nachtje door te brengen. Met twee Duitse kamergenoten (voor m'n gevoel zitten hier alleen maar Duitsers) besloten we om de Castle Hill te beklimmen voor een mooi uitzicht. Ik had echter de hele dag al gelopen, dat ik met een van de jongens besloot om te gaan liften. Al snel kregen we een lift en werden we verrast door een schitterend uitzicht over de stad en over het eiland waar ik de volgende dag heen zou gaan.

Donderdagochtend nam ik de Ferry naar Magnetic Islands. Op de boot ontmoette ik een Zwitsers meisje, waarmee ik de daarop volgende dagen mee op zou trekken. Tijdens de boottocht had ik het gevoel alsof ik op vakantie naar Terschelling ging. Ondanks een ander landschap en beter weer, deed het me er heel erg aan denken en voelde ik me gelijk thuis! Op het eiland vonden we na een lange wandeling de koala's en de volgende dag voerden we de wallabies! Heel bijzonder om deze beesten in het wild mee te maken en van zo dichtbij te kunnen zien. De wallabies waren zelfs zo brutaal dat ze gewoon op m'n schoot sprongen om bij het eten te komen.
's Avonds was er ladiesnight in het hostel. Na een geweldige modeshow en lapdance van mannen in jurken, dook ik neer op m'n bed. Ik sliep in een idyllisch strandhuisje dat je alleen in films ziet.

Zaterdag vervolgde ik mijn reis naar Airlie Beach. In Airlie Beach zou ik een nachtje verblijven om vervolgens een driedaagse boottocht te maken naar Whitsunday Islands. Met zo'n 40 liter goon (goedkope Australische wijn) aan boord, moest het een geweldige trip worden. Na anderhalf uur op de boot, kwamen we bij Whitehaven Beach. Op het bekende strand aangekomen begon het helaas te waaien en te regenen, waardoor het mooie plaatje een beetje aan doezelen werd gebracht. Terug op de boot begon het zelfs zo te stormen, dat ik zeeziek werd. Voor het allereerst wilde ik het liefst naar huis. Gelukkig waren we met een hele gezellige groep op de boot en werd ik aan alle kanten geholpen en getroost. Na een berg pillen en een goede nachtrust, kwam ik de volgende dag weer tot leven. Ook het weer was omgeslagen, waardoor ik nog twee heerlijke dagen op de boot heb doorgebracht. We hebben heerlijk gezeild en gesnorkeld in hele bijzondere baaitjes. Eenmaal terug op het vaste land werd er 's avonds een afterparty gehouden en moesten we de overgebleven 30 liter goon aan kant maken.

Na woensdag lekker aan het zwembad te hebben gelegen, stapte ik 's avonds alweer de bus in naar m'n volgende bestemming; Agnes water.

  • 29 Oktober 2016 - 09:52

    Angelique Van Den Brink:

    Wat een leuk verslag weer!
    Heerlijk genieten!

  • 30 Oktober 2016 - 09:00

    Fieke De Hoop:

    Wat leuk om je verslagen te lezen en wat doe je veel bijzondere dingen. Moedig hoor om in het regenwoud te zwemmen. Groetjes en nog een fijne tijd toegewenst.

  • 30 Oktober 2016 - 21:58

    G.Zijderveld:

    Wat zijn we blij dat het allemaal zo goed gaat met je vakantiereis aan de onderkant van de aardbol. We genieten met je verslag en de foto,s mee met je vakantie, Wij beleven hier niet veel, altijd zo n beetje het zelfde .Ik ben vandaag in de biesbos geweest is ook nu een mooi natuurgebied, maar dat stel niets voor bij wat jij allemaal te zien krijgt Lieve groetjes van je grootvader en je grootmoeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: