The deep fryer - Reisverslag uit Waimangu, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu The deep fryer - Reisverslag uit Waimangu, Nieuw Zeeland van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

The deep fryer

Blijf op de hoogte en volg Viona

27 November 2016 | Nieuw Zeeland, Waimangu

Van te voren had ik niet teveel opgezocht wat ik in Nieuw Zeeland allemaal zou gaan zien. Van velen had ik gehoord dat het een geweldig land was, waardoor ik me graag wilde laten verassen. Natuurlijk heb je bepaalde dingen die je verwacht, maar iets waarvan ik nog nooit had gehoord waren de glowworms grotten. Aangekomen in de Waitomo grotten werd ik verrast met duizenden 'sterren' boven me, wat dus glowworms blijken te zijn. Het was alsof ik naar de mooiste sterrenhemel keek die ik ooit had gezien!

Na mijn gehele nieuwe ervaring van de glowworms, vertrok ik dinsdag naar Rotorua, waar veel vulkanische activiteit zichtbaar is. Dat ruik je gelijk als je het stadje inrijdt (niet echt om heel vrolijk van te worden, haha). Met een Engels meisje van de bus ontdekte ik de parken waar je het water in de kleine meren ziet koken en de damp overal om je heen zichtbaar is. Het leek net of ik in de film Shrek was beland. Zal ik hier misschien dan eindelijk mijn geweldige oger vinden? Helaas, ook hier bleek hij niet te zitten. Voor een geweldig prieeltje in een van de parken, heb ik dan ook maar alleen geposeerd. Die prins op het witte paard kust me vanzelf wel, hahah

De volgende dag ging ik met hetzelfde Engelse meisje de uitdaging aan en liften we naar de Rainbow mountain, waar we verrast werden door een warmwater rivier met waterval. Deze warme rivieren zouden we ook best goed in Nederland kunnen gebruiken. Heerlijk zo'n natuurlijke jacuzzi!

Bijna elke dag ga ik weer op pad met andere mensen. Het grappige is dat je hier elke keer weer mensen tegenkomt, die ergens bij jou in de bus zaten. Donderdagochtend ontmoette ik zo weer twee Duitse meisjes van eerder deze reis, waar ik samen mee naar de Kiwi encounter ging. Een opvangcentrum waar kiwi eieren worden opgespoord die achtergelaten zijn door papa kiwi. Nog nooit heb ik zulke gekke vogels gezien. Ze zien er wel heel erg schattig uit, maar schijn bedriegt. Er werd verteld dat je ze beter niet in het wild kunt tegenkomen.

Na lekker een paar dagen in dezelfde plaats te hebben doorgebracht, ging ik vrijdag met de bus door naar Taupo. Deze keer zat de bus vol Nederlanders, wat heel gezellig was. Onderweg kwamen we langs een park met veel vulkanisme en konden we een van de grootste geisers van het zuidelijk halfrond bewonderen. Helaas bleek ie aangetast te zijn door de aardbeving en waren we niet op het juiste moment daar, waardoor dat een beetje tegenviel. Wat wel weer een hele bijzondere ervaring was, is dat we eieren hebben gekookt in een natuurlijke heetwaterbron en daarna heerlijk hebben genoten van ons zelf gekookte eitje.

Door de vele Nederlanders in de bus hebben we de daaropvolgende dagen een klein Nederlands feestje gehouden en hebben we een Duits koppel helemaal gek gemaakt van de frituurpan. Ze vonden het geweldig dat wij alles maar in de frituurpan gooide. Vooral de baimischijf was erg indrukwekkend. Nog nooit heb ik zo lang en zo veel over frituur gepraat. Het water liep me dan ook soms in de mond. Wat kun je de kroketten en kaassoufflés toch missen. Toen ze er ook nog achterkwamen dat ik in zo'n geweldige snackbar werkte, was het helemaal feest. Dus Danny, bereid je voor; Als we terugkomen houden we een frituurfeestje in het dorpshuis!

  • 27 November 2016 - 10:45

    Sara:

    Wat ziet het er weer geweldig uit Viona!!!
    Echt leuk om te lezen.
    Leef je uit!! liefs

  • 27 November 2016 - 11:23

    Annemieke:

    Weer een heel leuk verhaal. Je ziet wel heel veel bijzondere dingen daar aan de andere kant. Geniet er van en op naar je volgend verhaal. Veel plezier daar.

  • 27 November 2016 - 21:59

    G.Zijderveld:

    Lieve Viona, Wat beleef jij toch allemaal, is Nieuw Zeeland zo bijzonder mooi, en jij geniet daar elke dag van, er zijn natuurlijk op deze aardbol wel meer bijzondere adembenemende gebieden maar jij geniet er daar een van.Je zal nog veel meer te zien krijgen denk ik voor je dit land weer gaat verlaten. Maar terug in Australie beleef je weer nieuwe dingen, dat horen we dan wel weer van jou. Oma is ook blij als ze jou stem weer hoort door de telefoon .Veel liefs van Oma Dicky en Opie.

  • 08 December 2016 - 09:47

    Astrid Van Willigenburg:

    Lieve Viona, Wat geweldig om je avonturen te lezen. Ongelofelijk wat je allemaal meemaakt. En wat een prachtige foto's. En lieverd wat straal je op al je foto's. Geniet heerlijk verder van al deze indrukwekkende ervaringen. Dikke kus, Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: