Let's go - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu Let's go - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viona Snoek - WaarBenJij.nu

Let's go

Blijf op de hoogte en volg Viona

13 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Na een aantal dagen van afscheid nemen van al m'n lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes en collega's is het dan eindelijk zover. De huiselijke theemuts gaat naar de andere kant van de wereld. Letterlijk, want de duur van de reis is om te huilen. Maar voor wat hoort wat, dus volle moed stap ik met m'n lieve ouders en allerliefste vriendinnetjes in de auto richting Schiphol. Na veel knuffels loop ik zonder al te veel gesnotter alleen richting de douane. Afscheid nemen is nooit leuk, maar zoals oma altijd zegt zijn wij 'flinke' mensen en daar hoort tranen met tuiten huilen natuurlijk niet bij. Dus met die gedachte en met al m'n enthousiasme ga ik met een big smile richting de gate. Laat het avontuur maar beginnen!

Bij de gate had ik verwacht dat het lange wachten me enorm zenuwachtig zou maken, maar door de vele berichtjes van iedereen vliegt de tijd voorbij. Na eventjes alleen te hebben doorgebracht, lijken de vermoedens van de vriendengroep gelijk te worden waargemaakt. In een kort gesprek met een moeder die bij haar zoon op bezoek gaat, krijg ik wel een bijzonder aanbod voorgeschoteld. 'Ooh wat leuk dat je ook naar Sydney gaat'. 'Ik heb daar een hele leuke zoon, misschien kunnen jullie meeten', aldus moeder. Ondanks dat je niet elke dag zoiets in je schoot geworpen krijgt, wimpel ik het vriendelijk af. We zijn natuurlijk wel opzoek naar een 'echte' aussie!

Maar voordat ik die aussie kan ontmoeten, moet ik eerst overstappen in Dubai. Na de mannen in witte jurken te hebben bewondert, is het tijd voor m'n eerste aankoop. Want ook al ben ik dan wel niet echt in Dubai geweest, het is altijd leuk om met een souveniertje thuis te komen als aandenken. Al snel vind ik wat leuks en wil ik afrekenen. Na een poging met m'n pinpas (wat natuurlijk niet lukt als je je wereldpas niet volledig aan hebt gepast) wordt optie twee uit m'n tas gevist. Heel leuk zo'n creditcard, maar waar had ik ook alweer die pincode opgeslagen? Na een kwartier krijg ik toch wel een beetje een rood hoofd en vertel ik maar vriendelijk dat ik als onervaren reiziger en stommiteit mijn aankoop eventjes uit moet stellen. Gelijk m'n eerste wijze les zullen we maar zeggen.

De tweede, voor m'n gevoel eindeloos durende vlucht gaat ook vlekkeloos en na een lange overstap met nog een korte binnenlandse vlucht stap ik eindelijk op Australische grond. Als een zwaar bepakte ezel ga ik opzoek naar de bus die me naar m'n hostel zal brengen. Nu pas beginnen de kriebels echt te komen. Wat voor avontuur staat me te wachten?!


  • 13 Oktober 2016 - 12:54

    Henrike:

    We wachten met spanning af!! Veel plezier!

  • 13 Oktober 2016 - 18:46

    Leo:

    Viona ik ben erg trots op je dat je deze reis gaat maken.
    Wel grappig dat je al gelijk een verzoekje krijg op te meeten .
    Aan aandacht zal het jou niet ontbreken , zo leuke lieve meid .
    geniet van je mooie reis , we volgen je
    liefs Papa

  • 13 Oktober 2016 - 19:17

    G.Zijderveld:



    \Fijn dat de reis naar Australie er op zit ,nu begint de pret pas. Wij gaan de winter in en jij de zomer
    de dagen worden hier steeds korter, en daar steeds langer dat is van twee zomers genieten .Geniet elke dag van de reis aan de onderkant van aardbol, wij blijven wel op de bovenkant dan vallen wij er gelukkig niet af .We denken veel aan jouw, en jij houdt ons wel op de hoogte. Knuffels van Opie Ompie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viona

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 10642

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 09 Januari 2017

'Down under'

Landen bezocht: